Zázemí školy
Mateřská škola v obci Lažánky je od roku 2003 součástí právního subjektu, k němuž náleží ještě základní škola, školní družina a školní jídelna.
Naše školka sídlí v klidné části vesnice mimo hlavní silnici v jednopatrové budově, která byla slavnostně uvedena do provozu v únoru roku 1986. Stavěli ji svépomocí občané Lažánek. Od budovy základní školy, stojící na návsi, je vzdálena asi 200 m.
V přízemí se nachází kuchyně a kancelář vedoucí školní jídelny.
Třída, umístěná v prvním patře, je plná světla a prostoru pro hrací koutky, výtvarné aktivity a cvičení. Ke konstrukčním aktivitám slouží velké molitanové kostky a papírové krabice. K odpočinku relaxační vaky a sedací souprava.
Kolem budovy se rozkládá zahrada stíněná korunami stromů a vybavená herními prvky, pískovištěm a koutky divoké přírody pro volné hry a tvoření. Péče o zahradu, zahradní a pěstitelské práce, jsou součástí vzdělávání.
Máme blízko do přírody. Kulturní i přírodní krajina, lesní zákoutí i rozlehlá pole umožňují naprosto přirozenou formu pohybu a podněcují fantazii a kreativitu dětí.
Školní vzdělávací program
Školní vzdělávací program „Poznáváme svět kolem nás“ zohledňuje specifické podmínky malé obce na pomezí vysočiny. V průběhu školního roku projdeme těmito integrovanými bloky témat:
- Seznámení - společenství
- Barevný podzim – zdravé prostředí
- Vánoční čas - identita
- Zimní radovánky - identita
- Jarní objevy - aktivita
- Modrá planeta – rozumět světu
Zaměření školy
Mateřská škola je místem bezpečí pro každé dítě. Místem, kde se nebojí vyjadřovat své pocity a přání, směle se pouští do uskutečňování svých nápadů a kde sám nebo společně s ostatními aktivně pracuje na svých projektech.
Respektujeme individualitu dětí, sledujeme jejich vývoj. Pomáháme jim při osvojení si základních hodnot naší společnosti. V oblasti výchovy spolupracujeme s rodiči. Snažíme se vzbudit zájem rodičů o dění ve škole a vtáhnout je dle jejich možností do aktivit.
Zajišťujeme integraci dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.
Cílem vzdělávání je relativně samostatná, sebevědomá a sebejistá osobnost, připravená na zdárné zvládnutí požadavků v základní škole a v běžných situacích každého dne.